Przerażający głos śpiewaka

29 maja 2008, 12:23

Profesor David Huron, muzykolog z Uniwersytetu Stanowego Ohio, uważa, że znalazł odpowiedź na pytanie, dlaczego słyszymy głos śpiewaka operowego, mimo iż nie posługuje się on wzmacniaczem i śpiewa przy akompaniamencie 100-osobowej orkiestry.



Wentyl bezpieczeństwa

20 listopada 2008, 12:54

Mózg kobiety radzi sobie ze zmianami w stężeniu hormonów podczas miesiączki, dokonując zgrabnego przeskoku. Jest to spory stres i by ograniczyć jego wpływ na organizm oraz samopoczucie, następuje przełączenie półkuli, która zarządza reakcją na zagrażające bodźce (Hormones and Behavior).


Ćma steruje samochodem

21 lipca 2009, 17:04

Japońscy naukowcy z Centrum Badawczego Zaawansowanej Nauki i Technologii Uniwersytetu Tokijskiego chcą poznać mózgi owadów, by skonstruować sztuczny mózg, który będzie można programować do specyficznych zadań.


Grzyby shiitake

Piorunolubne grzyby

14 kwietnia 2010, 08:09

Ile jest prawdy w ludowych przesądach? Czasem można się zdziwić. W Japonii mówi się, że od pioruna grzyby rosną lepiej. Za sprawdzenie tego twierdzenia wzięli się naukowcy z Uniwersytetu w Iwate.


Plastik

Samoleczące się polimery

12 stycznia 2011, 22:44

Żywe tkanki mają wyjątkową zdolność do samoleczenia się. Od dawna marzeniem technologów materiałowych były samo samonaprawiające się tworzywa, ale do tej pory osiągnięcia nie były porywające. Nowe polimery stworzone przez Polaka potrafią wręcz same poskładać się w całość - wystarczy im do tego nieco ultrafioletu.


Stado chroni i relaksuje, nie grzeje

22 sierpnia 2011, 09:21

U młodych pingwinów królewskich (Aptenodytes patagonicus) występuje sezonowa przemiennocieplność. Ptaki okresowo obniżają temperaturę ciała, by oszczędzać potrzebną im energię. Wszystko wskazuje więc na to, że pisklęta zbijają się w ciasne grupy nie po to, by się ogrzać, ale raczej chronić przed drapieżnikami i odpocząć.


W przypadku marki my to nie to samo co ty i coś...

17 maja 2012, 11:45

Wydawałoby się, że użycie w reklamie słowa "my" powinno działać tylko i wyłącznie pozytywnie, zwiększając poczucie bliskości i lojalności w stosunku do marki. Niestety, to nie do końca prawda, bo reakcja konsumentów zależy od początkowego stosunku do reklamowanego bytu. Jeśli związek nie był zbyt zażyły, tykanie, a właściwie "mykanie", jest postrzegane jako przekroczenie granic.


Położenie produktu w reklamie powinno odpowiadać wizualizacji czasu

6 marca 2013, 11:08

Reakcja konsumentów na położenie niektórych produktów w reklamie zależy od preferowanego sposobu wizualizowania czasu.


Nietypowa reakcja na ukąszenie pająka

25 marca 2014, 13:47

U 66-latka z południa Francji po ugryzieniu pająka rozwinęła się rzadka reakcja, która przyjęła m.in. postać ostrej uogólnionej osutki krostkowej (ang. acute generalized exanthematous pustulosis, AGEP). Jest to o tyle nietypowe, że w 90% przypadków AGEP stwierdza się etiologię polekową. Schorzenie przejawia się nagłym rozsiewem zmian krostkowych na rumieniowo-obrzękowym podłożu. Mogą im towarzyszyć objawy ogólne.


Placebom, czyli wpływ zmienności genetycznej na efekt placebo

14 kwietnia 2015, 11:35

Metaanaliza badań ujawniła, że osobnicza reakcja na placebo zależy od tzw. placebomu, czyli genów kodujących białka szlaków neuroprzekaźników.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy